Nabídka akreditovaných výcviků a kursů krizové intervence
Telefonická krizová intervence – 120 hodin – termín plánován na leden 2025
Účastníci se seznámí s obecnými charakteristikami krize a krizové intervence a s jejich aplikací v telefonickém kontaktu. Výcvik se zaměří na typologii kontaktů, etické,
metodické a provozní aspekty práce, právní a technické možnosti apod. Výcvik se bude věnovat rovněž možnostem práce s opakovaným klientem a specifiky práce s klientem s duševním onemocněním. Součástí výcviku je rovněž nácvik práce se sebepoškozujícím se a sebevražedným klientem.
Výcvik je prakticky zaměřen a primárně čerpá ze zkušeností konzultantů linky důvěry.
metodické a provozní aspekty práce, právní a technické možnosti apod. Výcvik se bude věnovat rovněž možnostem práce s opakovaným klientem a specifiky práce s klientem s duševním onemocněním. Součástí výcviku je rovněž nácvik práce se sebepoškozujícím se a sebevražedným klientem.
Výcvik je prakticky zaměřen a primárně čerpá ze zkušeností konzultantů linky důvěry.
Výcvik v chatové krizové intervenci a poradenství – 24 hodin – termín se připravuje
Výcvik je zaměřený na specifika krizové intervence a poradenství v online chatovém prostředí. Účastníci se seznámí se zásadami a principy chatu, jeho možnostmi a limity, typologií kontaktů, metodikou, etickými aspekty práce, technickými možnostmi apod.
Výcvik v e-mailovém poradenství v kontextu krizové intervence – 24 hodin – termín se připravuje
Výcvik je zaměřený na specifika krizové intervence a poradenství prostřednictvím e-mailu. Účastníci se seznámí s obecnými principy krize a krizové intervence a s jejich aplikací v rámci internetového poradenství. Výcvik dále vymezuje možnosti a limity této služby, zabývá se procesní a formální stránkou tvorby e-mailů. Budou popsány různé typy kontaktů i uživatelů, metodické otázky, etické aspekty práce, ale i technické, provozní a personální podmínky nutné pro zavedení služby. Výcvik je veden týmem s dlouholetou zkušeností s poskytováním e-mailového poradenství v podmínkách linky důvěry.
Výcvik v chatovém a e-mailovém poradenství v kontextu krizové intervence – 40 hodin – termín se připravuje
Výcvik je zaměřený na specifika krizové intervence a poradenství ve virtuálním prostředí. Jde o kombinaci výcviků v chatové krizové intervenci a poradenství a v e-mailovém poradenství v kontextu krizové intervence. Účastníci se seznámí s obecnými charakteristikami krize a krizové intervence a s jejich aplikací v prostředí internetu, se zásadami a principy e-mailu a chatu, jejich možnostmi a limity, typologií kontaktů, metodikou, etickými aspekty práce, technickými možnostmi apod. Lektoři přitom vycházejí z dlouholeté praxe linky důvěry.
Komplexní výcvik krizové intervence se zaměřením na děti a mládež – 16 hodin (únor 2025)
Výcvik krizové intervence připraví odborníky na práci s lidmi, kteří zažívají obtížné životní situace a to v komunikaci po telefonu nebo tváří v tvář.
REMEDIUM – Různé vzájemně navazující vzdělávací programy v oblasti krizové intervence – sledujte aktuální nabídku a obsazenost
Občanské sdružení REMEDIUM Praha od roku 1998 vytváří prostor pro vzdělávání, podporu a pomoc v psychosociální oblasti. REMEDIUM Praha dává příležitost ke zkvalitňování života.
Nabídka kurzů | Sdružení Linka bezpečí – různé navazující kursy – sledujte aktuální nabídku
Učíme to, co umíme nejlépe. Všichni naši lektoři působili nebo působí na Lince bezpečí, která má největší počet klientů ze všech linek důvěry v České republice.Vše, co se od nich naučíte, je ověřené touto praxí.
Osahatsi – Výcvik komplexní krizové intervence – 170 hodin (info o možných termínech na webu)
Výcvik komplexní krizové intervence (dále KI) jako první v ČR v kombinované formě. Kurz je určen pro pracovníky sociálních služeb, pomáhajících profesí, zájemce pro práci na lince důvěry, studenty i zájemce z oblasti mimo pomáhající profese. Je koncipován do šesti ucelených modulů, uspořádaných se stupňujícími se nároky tak, aby rozvíjeli dovednosti účastníků postupně a budovali tím sebedůveru v celém procesu KI. V úvodu se účastníci seznámí s vlastnosti krize a charakteristikám krizové intervence. Dále se účastníci aktivně seznámí se specifiky první psychické pomoci a KI poskytované tváří v tvář, telefonicky i v online prostředí. Získají informace o obecných zásadách vedení KI a taky se zaměřením na jednotlivé cílové skupiny. Seznámí se se všemi části procesu KI. Osvojí si dovednosti např. aktivního naslouchání, reflexe, práce s hlasem aj. Naučí se vhodně přistupovat, příp. přizpůsobit se klietovi tempem, hlasem, reakcemi a ověřovat si vzájemné porozumění. Výcvik obsahuje vyvážený poměr teoretické a praktické formy výuky tak, aby získané dovednosti mohli účastníci efektivně upevnit a zlepšovat. Při výcviku je kladen důraz na interaktivitu, praktické nácviky, práce v menších skupinách a modelové situace.
Moravštví lektoři – Výcvik komplexní krizové intervence – 160 hodin (už probíhá)
Výcvik komplexní krizové intervence v pomáhajících profesích připraví absolventa na aplikaci krizové intervence v sociálních službách. Výcvik zahrnuje mimo jiné i přípravu pro sociální služby telefonická krizová pomoc, krizová pomoc a intervenční centra. Výcvik připravuje pro všechny typy krizové intervence, tj. krizovou intervenci tváří v tvář, telefonickou krizovou intervenci a krizovou intervenci poskytovanou prostřednictvím internetu. V rámci výcviku jsou účastníci seznámeni s odbornými tématy krizové intervence se zaměřením na jednotlivé cílové skupiny sociálních služeb. Ve výcviku jsou zařazeny bloky teoretického výkladu a praktických nácviků technik krizové intervence. Nedílnou součástí kurzu je také sebepéče krizového interventa a její praktický nácvik.
Kurz Krizové intervence pro 21. století
Pojďte se učit krizovou intervenci od lidí, co ji každý den dělají. V našem kurzu Krizové intervence pro 21.století I. stupeň využíváme unikátní kombinace teoretických a praktických bloků. Rozsah témat a realizaci technik přizpůsobujeme požadavkům a potřebám jednotlivých účastníků. Krize je o adaptaci, proto i my program pružně upravujeme dle únavy a energie skupiny. Stavíme na skupinové zkušenosti a kreativně rozvíjíme očekávání našich klientů.
Kompletní krizová intervence – 150 hodin, aktuálně probíhá, sledujte další nabídky
Vedení rozhovoru s klienty, metody sociální práce, současná legislativa, krizová intervence tváří v tvář, telefonická krizová intervence, typologie klientů, typologie hovorů, práce s emocemi, mezigenerační a rodinné krize, psychiatrická problematika, suicidální klienti, umírání a truchlení, sexuální problematika, závislosti, prevence vyhoření v péči o klienta, supervize.
Výcvik komplexní krizové intervence – 112 hodin – aktuálně probíhá, seldujte další nabídky
Výcvik komplexní krizové intervence v pomáhajících profesích připravuje účastníka na krizovou intervenci v situacích, kdy je jí třeba. V rámci výcviku jsou účastníci seznámeni s prací krizového interventa se zaměřením na jednotlivé situace např. klient s depresemi, smutky, se sebevražednými sklony, rodina v akutní krize, … . Do výcviku jsou zařazeny bloky teoretického výkladu a praktických nácviků technik. Součástí kurzu jsou i sebezkušenostní bloky a supervizní bloky. Zaměříme se na krizovou intervenci face to face, krizovou práci po telefonu. Nástavbou je potom práce s maily a krizová intervence v chatu. Výcvik komplexní krizové intervence 112 vyučovacích hodin dále ke kurzu nabízíme : Výcvik v internetovém poradenství 24 vyučovacích hodin Výcvik chatové krizové intervence 24 vyučovacích hodin. Celkem 160 hodin. Kurzy je možné absolvovat zvlášť nebo dohromady.